Welke informatie kun je vinden?
In onderstaande tabel kun je zien welke informatie je in de Crisisplein app kunt vinden en welke informatie in de webversie van de app.
De webversie van de app kun je bezoeken op je PC of laptop. Inloggen doe je met dezelfde gegevens. Tip: sla deze link op in je favorieten.
Informatie |
Beschikbaar in de app |
Beschikbaar in de webversie |
Nieuws van de crisisorganisatie |
Ja |
Ja |
Agenda |
Ja |
Ja |
Piketnummers |
Ja |
Ja |
Geoviewer |
Ja |
Ja |
Planvorming |
Ja |
Nee |
Piketrooster |
Ja |
Ja |
Veiligheidsbeeld (VIK-briefing) |
Ja |
Ja |
Informatie over crisispartners |
Ja |
Ja |
Praktische informatie |
Ja |
Ja |
Groepen gebruiken |
Ja |
Nee |
Collega piketfunctionarissen opzoeken |
Ja |
Nee |
Handige links |
Ja |
Nee |
Vakbekwaamheid |
Ja |
Ja |
Verschil tussen Crisisplein en LCMS
Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen Crisisplein en LCMS. Crisisplein gebruik je om jezelf voor te bereiden op een eventuele crisis. Als crisisfunctionaris ben je er zelf grotendeels verantwoordelijk voor om goed voorbereid te zijn.
LCMS is en blijft de omgeving die je gebruikt tijdens een ramp of crisis. Veiligheidsregio Groningen biedt ondersteuning bij het gebruik van Crisisplein, maar alleen tijdens kantoortijden.
Beheer je eigen contactgegevens
Je naam en e-mailadres staan automatisch ingevuld in de Crisisplein app. Wil je andere gegevens toevoegen zoals je telefoonnummer of geboortedatum? Dan kun je dit zelf aanvullen via het menu.