Ga naar hoofdinhoud

112NL-app

Ben je niet in staat om 112 te bellen? Dan kun je de 112NL-app gebruiken. Met de 112NL-app kun je chatten met een medewerker.

Voor wie is de 112NL-app handig?

De 112NL-app is handig voor mensen die:

  • slechthorend of doof zijn
  • moeite hebben met praten
  • moeite hebben met de Nederlandse of Engelse taal.

Hoe werkt het?

Als je de 112NL-app downloadt, wordt er gevraagd om extra gegevens in te vullen. Deze gegevens stuur je automatisch mee als je contact opneemt met de meldkamer. Bijvoorbeeld:

  • welke hulpdienst je wilt spreken
  • je naam
  • je telefoonnummer
  • of je moeite heeft met spreken of horen
  • je voorkeurstaal voor de chatfunctie.

Vul deze gegevens in als je de app hebt gedownload. Zodat je dit niet hoeft te doen als je de app nodig hebt. De meldkamer kan ook een chatgesprek met je starten als je moeite hebt met spreken of horen. Je kunt zelf geen chatgesprek starten.

App downloaden

112NL app downloaden voor iOS

112 NL app downloaden voor Android